- Paszporty
- Rezerwacja wizyty
- Cudzoziemcy
- Obywatele UE / EU citizens
- BREXIT
- Obywatelstwo
- Poradniki
- Koordynacja świadczeń wychowawczych i rodzinnych
- Polityka społeczna
- Orzekanie o Zdarzeniach Medycznych
- Profil Zaufany ePUAP
- Ogólnopolski system informacji Obywatel
- Zgromadzenia
- Dla osób niesłyszących
- Architektura, budownictwo
- Archiwum Zakładowe
- Działalność Regulowana, Instruktorzy
- Kościoły i związki wyznaniowe
- Ustalenie warunków zabudowy/lokalizacja inwestycji celu publicznego
- Mienie zabużańskie
- Orzekanie o niepełnosprawności
- Geodezja i kartografia
- Ratownictwo medyczne
- Rolnictwo
- Wyższe kadry medyczne
- Rejestry, wykazy
- Petycje
- Nieodpłatna pomoc prawna, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie oraz edukacja prawna
- Skargi i wnioski
- Deklaracja dostępności
- Polityka prywatności
- Ochrona danych osobowych - RODO
- Powodzianie
Powiaty i gminy
Skargi i wnioski
Skargi i wnioski
DOLNOŚLĄSKI |
KARTA USŁUGI | Nr: KO-KZ.0133.1.2024 |
Złożenie skargi lub wniosku | Data zatwierdzenia: 12 lipca 2024 r. |
Co chcę załatwić? |
|
Kogo dotyczy? | Każdego zainteresowanego złożeniem skargi lub wniosku w interesie publicznym, własnym, lub innej osoby za jej zgodą. |
Co przygotować? |
Jeżeli posiadasz, przygotuj kopie dokumentów potwierdzających zasadność skargi lub wniosku (np. kserokopia pisma). |
Jakie dokumenty muszę wypełnić? |
Przy zgłaszaniu skarg i wniosków nie obowiązuje żaden formularz. Jeśli planujesz złożyć skargę lub wniosek w interesie innej osoby, dołącz jej zgodę. |
Jak wypełnić dokumenty? |
Pisząc skargę lub wniosek, pamiętaj o podaniu swojego imienia i nazwiska lub nazwy reprezentowanego przez Ciebie podmiotu oraz adresu do korespondencji. Skargi i wnioski anonimowe nie będą rozpatrzone. W opisie skargi podaj:
Jeżeli przedmiotem skargi są nieprawidłowości w działalności organów samorządu terytorialnego sprecyzuj, którego organu zarzuty dotyczą, tj.
Jeżeli w sprawie będącej przedmiotem skargi toczyło lub toczy się postępowanie administracyjne, podaj tę informację w opisie skargi. W opisie wniosku wskaż propozycję ulepszenia i usprawnienia pracy Urzędu lub zmierzającą do lepszego zaspokojenia potrzeb i oczekiwań społeczności lokalnych. Jeżeli z treści Twojego pisma nie będziemy mogli ustalić, czego dokładnie ono dotyczy, wezwiemy Cię do złożenia wyjaśnienia lub uzupełnienia pisma. Będziesz miał na to siedem dni od dnia otrzymania wezwania. Pamiętaj, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania. |
Ile muszę zapłacić? | Z tytułu przyjęcia i rozpatrzenia skargi lub wniosku nie ponosisz żadnych opłat. |
Kiedy złożyć dokumenty? | W dowolnym dogodnym dla siebie terminie. |
Gdzie załatwię sprawę? |
Skargę lub wniosek możesz wysłać:
Znajdziesz nas pod adresem: Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu, pl. Powstańców Warszawy 1, 50-153 Wrocław a także: Delegatura w Jeleniej Górze – ul. J. Piłsudskiego 12, 58-500 Jelenia Góra; Delegatura w Legnicy – ul. F. Skarbka 3, 59-220 Legnica; Delegatura w Wałbrzychu – ul. J. Słowackiego 23a, 58-300 Wałbrzych. Dodatkowe informacje możesz uzyskać telefonicznie pod nr tel. 71 340-61-22 lub Jesteśmy do Twojej dyspozycji w siedzibie DUW we Wrocławiu w poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek w godzinach od 8.00 do 16.00 oraz w środę w godzinach od 8.00 do 18.00. Skargę lub wniosek możesz złożyć osobiście lub ustnie do protokołu. Dodatkowo, interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmują dyrektorzy wydziałów/biur lub wyznaczeni przez nich zastępcy, po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania (szczegóły poniżej). |
Co zrobi Urząd? |
Sprawdzimy, czy skarga lub wniosek zostały złożone do odpowiedniego urzędu – jeśli nie, odeślemy ją bez zwłoki do właściwego urzędu (powiadamiając Cię o tym) lub w przypadku skargi - wskażemy Ci właściwy organ. O tym czy Twoje pismo jest skargą lub wnioskiem zdecydujemy według jego treści i okoliczności wniesienia. Po rozpatrzeniu skargi lub wniosku powiadomimy Cię pisemnie o sposobie załatwienia sprawy na podany przez Ciebie adres do korespondencji. Jeżeli złożoną przez Ciebie skargę uznaliśmy za bezzasadną (i jej bezzasadność wykazaliśmy w odpowiedzi na skargę), a Ty wyślesz do nas ponownie skargę w tej samej sprawie, bez wskazania nowych okoliczności – mamy możliwość podtrzymania naszego poprzedniego stanowiska, dokonując odpowiedniej adnotacji w aktach sprawy. Wtedy nie otrzymasz od nas zawiadamiania o sposobie załatwienia sprawy. |
Jaki jest czas reakcji? |
Rozpatrzymy Twoją skargę lub wniosek w ciągu miesiąca od daty wpływu pisma. W przypadku konieczności przedłużenia terminu na załatwienie skargi zawiadomimy Cię o tym fakcie oraz podamy przyczyny zwłoki i wskażemy nowy termin jej załatwienia. W razie niemożności załatwienia wniosku w terminie zawiadomimy Cię o czynnościach podjętych w celu rozpatrzenia wniosku oraz o przewidywanym terminie jego załatwienia. Jeżeli okaże się, że nie jesteśmy właściwi do rozpatrzenia skargi lub wniosku, w ciągu Posłowie na Sejm, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargę we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę innej osoby, powinni być zawiadomieni o sposobie załatwienia skargi (a gdy jej załatwienie wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnień - także o stanie rozpatrzenia skargi) najpóźniej w terminie czternastu dni od dnia jej wniesienia albo przekazania. |
Jak się odwołać? |
W postępowaniu skargowym i wnioskowym droga odwoławcza nie jest przewidziana. Jeżeli jednak jesteś niezadowolony ze sposobu załatwienia skargi możesz ponownie złożyć skargę, lecz aby była ona ponownie rozpatrzona, musisz wskazać nowe, niepodnoszone wcześniej okoliczności. Jeżeli jesteś niezadowolony ze sposobu załatwienia wniosku, masz prawo wniesienia skargi. |
Informacje dodatkowe |
Co do zasady organem właściwym do rozpatrzenia skargi dotyczącej zadań lub działalności:
Przepisy szczególne mogą wskazywać inne organy właściwe do rozpatrywania skarg dotyczących wybranych kwestii. Miej także na uwadze, że w postępowaniu skargowym nie są wydawane rozstrzygnięcia w sprawach indywidualnych, dla których przepisy prawa przewidują określone procedury rozstrzygane na drodze instancji administracyjnych lub sądowych. Interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmują:
Administratorem danych osobowych przekazanych przez Ciebie w treści skargi lub wniosku jest Wojewoda Dolnośląski, wykonujący swoje zadania przy pomocy Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu. Dane osobowe będą przetwarzane w celach rejestracji, analizy i załatwienia wpływających skarg i wniosków. Posiadasz prawo żądania od nas dostępu do danych osobowych, prawo ich sprostowania, prawo ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Więcej informacji dostępnych jest na stronie internetowej Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu. |
Podstawa prawna |
|
Karta ma charakter informacyjny i nie stanowi wykładni prawa