Powiaty i gminy
Aktualności
Informacja
Posiedzenie zespołu ds. imprez masowych
Zespół ds. organizacji imprez masowych przy Wojewodzie Dolnośląskim wznowił pracę przed rozpoczynającą się wiosenną rundą piłkarskich rozgrywek. Dziś w urzędzie wojewódzkim odbyło się pierwsze po przerwie spotkanie, w którym uczestniczyli przedstawiciele klubów sportowych i samorządów, a także przedstawiciele służb mundurowych odpowiedzialnych za bezpieczeństwo imprez masowych między innymi policji, staży pożarnej czy służby ochrony kolei.
Po raz pierwszy w posiedzeniu zespołu wzięli udział przedstawiciele piłkarskich klubów kibica: Śląska Wrocław, Zagłębia Lubin, Miedzi Legnica, Górnika Polkowice, Górnika Wałbrzych i MKSu Oława.
Przewodnicząca obradom wicewojewoda Ewa Mańkowska podsumowała pracę zespołu podczas rundy jesiennej piłkarskich rozgrywek sezonu 2012/2013. Województwo Dolnośląskie w porównaniu do innych regionów wypadło bardzo dobrze. Podczas 15 kolejek ekstraklasy policja odnotowała nieco ponad 20 incydentów łamania prawa. Przed nadchodzącą rundą policja będzie wnioskować do organizatorów imprez masowych o zakwalifikowanie 19 meczów jako spotkań o podwyższonym ryzyku.
Według członka zarządu Polskiego Związku Piłkarskiego Andrzeja Padewskiego, zaproszenie środowisk kibicowskich do udziału w posiedzeniach zespołu jest nowatorskim pomysłem na skalę kraju. Jego zdaniem jest to krok w dobrą stronę, a tym samym przekazanie części odpowiedzialności na barki kibiców, którzy jako ważny element widowisk sportowych powinni uczestniczyć w procesach decyzyjnych. Przedstawiciele klubów kibica doceniają fakt otwarcia się na ich środowisko, czego dowodem jest nie tylko zaproszenie ich do udziału w dzisiejszym spotkaniu, ale także wspólna dyskusja nad sprawami bezpieczeństwa na stadionach.