Powiaty i gminy
Aktualności
Informacja
O powiadamianiu ratunkowym
Punkt przyjmowania i przekierowywania zgłoszeń alarmowych z numeru alarmowego 112 do właściwej jednostki policji, straży pożarnej i pogotowia ratunkowego - tak najkrócej można zdefiniować Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Dziś o właśnie takim optymalnym systemie, który poprawiłby wskaźniki w zakresie ratowania osób poszkodowanych w wypadkach i innych stanach zagrożenia jak np. powódź czy pożar, rozmawiali wojewodowie w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim. Województwo dolnośląskie reprezentował wojewoda Rafał Jurkowlaniec. Obradom przewodniczył Jerzy Miller, Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
W Krakowie już w kwietniu 2009 roku ruszyło pierwsze w Polsce Centrum Powiadamiania Ratunkowego, które obsługuje numer alarmowy 112. Zostało uruchomione by pokazać, czy taki system się sprawdzi, jak dużą populację jest w stanie objąć, jakie są potrzeby kadrowe i sprzętowe. Ogólnie koncepcja powstania CPR zakłada stworzenie zintegrowanego, ogólnokrajowego systemu obsługi zgłoszeń alarmowych na numer 112.