Nadodrzańskie województwa chcą walczyć o Odrę. Ich przedstawiciele spotkali się w sprawie rzeki. UWAGA !!! Duży Protest Rolników od 20.03.2024r. Ćwiczenia Wojsk NATO W Hołdzie Walczącej Ukrainie PLANOWANE PROTESTY ROLNIKÓW - INFORMACJE Infolinia DUW dla uchodźców z Ukrainy/ Гаряча лінія DUW для біженців з України: +48 71 701 11 00
Aktualnie znajdujesz się na:

Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.
03 kwietnia 2007

Pozwolenie na budowę mostu w ciągu AOW

Wojewoda Krzysztof Grzelczyk wydał dziś pozwolenie na budowę mostu autostradowego w ciągu A8 (AOW) wraz z estakadami dojazdowymi i przekazał je pełnomocnikowi GDDKiA Tadeuszowi Jastrzębskiemu.

Most jest przeprawą przez Odrę i Ślęzę (u jej ujścia do Odry). Ma ponad 1,7 km długości, trzy pasy ruchu w każdym kierunku oraz pasy awaryjne. Składa się z trzech części: estakady lewobrzeżnej nad Ślęzą, terenami zalewowymi Ślęzy i Odry (11 przęseł, 611 mb); mostu głównego podwieszonego na stalowych wantach do pylonu o wysokości 122 m, o szerokości w części podwieszonej 38,58 m; nad Odrą, Wyspą Rędzińską, śluzami stopnia wodnego Rędzin; 612 mb, 4 przęsła (w tym 2 podwieszone o długości 256 mb każde); estakady prawobrzeżnej nad terenami zalewowymi Odry (9 przęseł, 521 mb).

Most pod kilkoma względami jest rekordowy: to najdłuższy most podwieszony na jednym pylonie w Polsce, ma najwyższy pylon w Polsce - 122 m, jest najdłuższym betonowym mostem podwieszonym (część podwieszona 2 x 256 m = 512 m), ma najdłuższe przęsło betonowe w Polsce - 256 m i jest pierwszym monitorowanym komputerowo mostem w Polsce.

liczba wejść: 2215