Aktualnie znajdujesz się na:

Oddział Rolnictwa i Środowiska

Oddział Rolnictwa i Środowiska

Kierownik Oddziału:
Halina Twardowska
tel.  71 340 66 72

Zadania Oddziału:

  1. Prowadzenie spraw związanych z pomocą dla gospodarstw rolnych i działów specjalnych produkcji rolnej poszkodowanych na skutek niekorzystnych zjawisk atmosferycznych.
  2. Prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań wynikających z ustawy z dnia 10 marca 2006 roku o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, w zakresie zadań przewidzianych dla Wojewody.
  3. Nadzór nad zadaniami z zakresu administracji rządowej w zakresie inwestycji melioracji wodnych podstawowych finansowanych z budżetu państwa.
  4. Uzgadnianie decyzji wydawanych przez marszałka województwa w sprawie:
    • współfinansowania wykonywania urządzeń melioracji wodnych podstawowych z publicznych środków wspólnotowych,
    • ponoszenie przez Skarb Państwa lub Skarb Państwa przy współudziale publicznych środków wspólnotowych kosztów wykonywania urządzeń melioracji wodnych szczegółowych.
  5. Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy finansowej dla spółek wodnych i ich związków.
  6. Prowadzenie spraw związanych z realizacją Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013 w zakresie pomocy technicznej oraz gospodarowania rolniczymi zasobami wodnymi.
  7. Realizacja budżetu Wojewody w zakresie zadań Oddziału objętych działami administracji rządowej: gospodarka wodna, środowisko, rolnictwo, rozwój wsi (z wyłączeniem scalania gruntów) oraz rybołówstwo.
  8. Nadzór nad prawidłowością wykonywania przez jednostki samorządu terytorialnego zadań z zakresu administracji rządowej dotyczących rolnictwa.
  9. Prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem władania lasów i gruntów pod zalesienie Lasom Państwowym.
  10. Sprawdzenie poprawności naliczenia przewidzianych do wypłaty kwot odszkodowania za szkody wyrządzone przez zwierzęta łowne na obszarach obwodów łowieckich polnych i obszarach niewchodzących w skład obwodów łowieckich w celu wypłaty odszkodowania przez zarząd województwa ze środków budżetu państwa.
  11. Prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem dotacji na utrzymanie stanowisk pracy pracowników jednostek samorządu terytorialnego realizujących zadania z zakresu administracji rządowej.
  12. Prowadzenie spraw związanych ze zwrotem utraconych dochodów z tytułu zwolnienia z podatku od nieruchomości.
  13. Prowadzenie spraw związanych ze zwrotem części wydatków gmin wykonywanych w ramach funduszu sołeckiego.
  14. Obsługa formalno-finansowa „Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej Dorzecza Odry” oraz zadań kontynuowanych z „Programu dla Odry – 2006”.

Szczegółowy opis zadań Oddziału znajduje się w Regulaminie Urzędu

 


 

Telefony kontaktowe DUW: (71) 340 68 36, 340 66 72, 340 65 80,   fax (71) 340 68 65

 

 

  1. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 roku w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. z 2015 poz. 187 ze zm.) (plik w formacie *.pdf).

    Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 lipca 2018 r.  zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. z 2018 r. poz.1483) (plik w formacie *.pdf).
     
  2. Wytyczne dla Komisji powołanych przez Wojewodę dotyczące ogólnych zasad szacowania szkód w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej, w których wystąpiły szkody spowodowane przez suszę, grad, deszcz nawalny, ujemne skutki przezimowania, przymrozki wiosenne, powódź, huragan, piorun, obsunięcie się ziemi lub lawinę (20.05.2019 r.). (plik w formacie *.pdf).
  3. Informacja dla producentów rolnych składających do Urzędu Miasta/Gminy wniosek o oszacowanie szkód powstałych w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych - Pouczenie wynikające z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119). (plik w formacie *.pdf).
  4. Wzory protokołów szacowania szkód z danymi do stosowania i bez danych do stosowania (wybrać właściwe)
  5. Procedura szacowania szkód w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej. (plik w formacie *.pdf).
  6. Wniosek rolnika dotyczący oszacowania szkód w gospodarstwie rolnym. (plik w formacie *.pdf).
  7. Oświadczenie nr 1 dla rolników nie posiadających własnej  dokumentacji. (plik w formacie *.pdf).
  8. Oświadczenie nr 2 dla rolników posiadających pełna dokumentację. (plik w formacie *.pdf).
  9. Wniosek gminy o powołanie Komisji do spraw szacowania strat w gospodarstwach rolnych. (plik w formacie *.doc).
  10. Potwierdzenie sołtysa. (plik w formacie *.doc).
  11. Określanie wartości plantacji kultur wieloletnich. (pliki w formacie *.pdf).
  12. Monitoring suszy
  13. Zestawienie gminne rolników - powyżej 30%. (pliki w formacie *.xls)
  14. Zestawienie gminne rolników - do 30 %. (pliki w formacie *.xls)
  15. .Zestawienie gminne rolników powyżej 30% dla 500 osób
  16. Wzór zbiorczego protokołu strat w środkach trwałych. (plik w formacie *.doc).
  17. Prezentacja "Szacowanie szkód w gospodarstwach rolnych poszkodowanych przez niekorzystne zjawiska atmosferyczne". (pliki w formacie *.pdf).
  18. Ważna informacja z Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi dotycząca szacowania strat. (plik w formacie *.pdf)
  19. Informacja z Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi o pomocy 2019 r.

 

Zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
Telefon kontaktowy (71) 340-60-67,  fax (71) 340-68-65.

 

Ważniejsze instytucje działające na rzecz rolnictwa:


liczba wejść: 52301