- Informacje podstawowe
-
Wydziały
- Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
- Wydział Finansów i Budżetu
- Wydział Infrastruktury
- Wydział Prawny, Nadzoru i Kontroli
- Wydział Nieruchomości, Rolnictwa i Środowiska
- Wydział Organizacji i Rozwoju
- Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców
- Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej
- Biuro Administracji i Logistyki
- Biuro Wojewody
- Państwowa Straż Łowiecka we Wrocławiu
- Wojewódzka Inspekcja Geodezyjna i Kartograficzna
- Wojewódzki Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
- Zespół Audytu Wewnętrznego
- Zespół Ochrony Informacji Niejawnych
- Zespół do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej
- Dyspozytornia Medyczna
- Dyrektor Generalny
- Delegatury Urzędu
- Administracja
- Programy
- Zdrowie Publiczne
- Akty prawne
- Przetargi
- Ogłoszenia, obwieszczenia
- Projekty realizowane przez DUW
- Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie
- Regionalny System Ostrzegania
Powiaty i gminy
Oddział Rolnictwa i Środowiska
Oddział Rolnictwa i Środowiska
Kierownik Oddziału:
Mirosław Startek
tel. 71 340 66 72
Zadania Oddziału:
- Prowadzenie spraw związanych z pomocą dla gospodarstw rolnych i działów specjalnych produkcji rolnej poszkodowanych na skutek niekorzystnych zjawisk atmosferycznych.
- Prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań wynikających z ustawy z dnia 10 marca 2006 roku o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, w zakresie zadań przewidzianych dla Wojewody.
- Nadzór nad zadaniami z zakresu administracji rządowej w zakresie inwestycji melioracji wodnych podstawowych finansowanych z budżetu państwa.
- Uzgadnianie decyzji wydawanych przez marszałka województwa w sprawie:
- współfinansowania wykonywania urządzeń melioracji wodnych podstawowych z publicznych środków wspólnotowych,
- ponoszenie przez Skarb Państwa lub Skarb Państwa przy współudziale publicznych środków wspólnotowych kosztów wykonywania urządzeń melioracji wodnych szczegółowych.
- Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy finansowej dla spółek wodnych i ich związków.
- Prowadzenie spraw związanych z realizacją Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013 w zakresie pomocy technicznej oraz gospodarowania rolniczymi zasobami wodnymi.
- Realizacja budżetu Wojewody w zakresie zadań Oddziału objętych działami administracji rządowej: gospodarka wodna, środowisko, rolnictwo, rozwój wsi (z wyłączeniem scalania gruntów) oraz rybołówstwo.
- Nadzór nad prawidłowością wykonywania przez jednostki samorządu terytorialnego zadań z zakresu administracji rządowej dotyczących rolnictwa.
- Prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem władania lasów i gruntów pod zalesienie Lasom Państwowym.
- Sprawdzenie poprawności naliczenia przewidzianych do wypłaty kwot odszkodowania za szkody wyrządzone przez zwierzęta łowne na obszarach obwodów łowieckich polnych i obszarach niewchodzących w skład obwodów łowieckich w celu wypłaty odszkodowania przez zarząd województwa ze środków budżetu państwa.
- Prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem dotacji na utrzymanie stanowisk pracy pracowników jednostek samorządu terytorialnego realizujących zadania z zakresu administracji rządowej.
- Prowadzenie spraw związanych ze zwrotem utraconych dochodów z tytułu zwolnienia z podatku od nieruchomości.
- Prowadzenie spraw związanych ze zwrotem części wydatków gmin wykonywanych w ramach funduszu sołeckiego.
- Obsługa formalno-finansowa „Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej Dorzecza Odry” oraz zadań kontynuowanych z „Programu dla Odry – 2006”.
Szczegółowy opis zadań Oddziału znajduje się w Regulaminie Urzędu
Telefony kontaktowe DUW: (71) 340 68 36, 340 66 72, 340 65 80, fax (71) 340 68 65
- Pomoc dla rolników poszkodowanych w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych w 2021 roku.
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 roku w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. z 2015 poz. 187 ze zm.) (plik w formacie *.pdf).
- Wytyczne dla Komisji powołanych przez Wojewodę dotyczące ogólnych zasad szacowania szkód w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej, w których wystąpiły szkody spowodowane przez grad, deszcz nawalny, ujemne skutki przezimowania, przymrozki wiosenne, powódź, huragan, piorun, obsunięcie się ziemi, lawinę lub suszę w środku trwałym (25.05.2022 r.). (plik w formacie *.doc).
- Informacja dla producentów rolnych składających do Urzędu Miasta/Gminy wniosek o oszacowanie szkód powstałych w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych - Pouczenie wynikające z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119). (plik w formacie *.pdf).
- Cyfryzacja szacowania strat spowodowanych przez suszę (plik w formacie * pdf)
- Informacja dotycząca składania wniosku o oszacowanie strat spowodowanych przez suszę (plik w formacie * .xls)
- Instrukcja wypełninia wniosku "suszowego" (plik w formacie * .pdf)
- Aplikacja suszowa. 2020 r.
- Wzory protokołów szacowania szkód z danymi do stosowania i bez danych do stosowania (wybrać właściwe) 2022 r.
- Instrukcja szacowania szkód w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej 2022 r..- nie dotyczy suszy (plik w formacie *.pdf).
- Wniosek rolnika dotyczący oszacowania szkód w gospodarstwie rolnym. 2022 r. (plik w formacie *.pdf).
- Oświadczenie nr 1 dla rolników nie posiadających własnej dokumentacji 2022 r.(plik w formacie *.pdf).
- Oświadczenie nr 2 dla rolników posiadających pełna dokumentację 2022 r. (plik w formacie *.pdf).
- Wniosek gminy o powołanie Komisji do spraw szacowania strat w gospodarstwach rolnych 2022 r. (plik w formacie *.doc).
- Potwierdzenie sołtysa. 2022 r. (plik w formacie *.doc).
- Określanie wartości plantacji kultur wieloletnich (pliki w formacie *.pdf).
- Monitoring suszy
- Zestawienie gminne rolników - powyżej 30% 2022 r. (pliki w formacie *.xls)
- Zestawienie gminne rolników - do 30 % 2022 r. (pliki w formacie *.xls)
- Wzór zbiorczego protokołu strat w środkach trwałych (plik w formacie *.doc).
- Prezentacja "Szacowanie szkód w gospodarstwach rolnych poszkodowanych przez niekorzystne zjawiska atmosferyczne" (pliki w formacie *.pdf).
- Ważna informacja z Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi dotycząca szacowania strat. (plik w formacie *.pdf)
Zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
Telefon kontaktowy (71) 340-60-67, fax (71) 340-68-65.
- Zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (plik w formacie *.pdf).
- Załącznik nr 1 - Wzór wniosku o przekazanie gminie dotacji.
- Załącznik nr 2 - Wzór wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
Ważniejsze instytucje działające na rzecz rolnictwa:
- Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
- Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
- Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa
- Dolnośląski Ośrodek Doradztwa Rolniczego
- Centrum Doradztwa w Brwinowie
liczba wejść: 67830