Kierownik Oddziału:
p.o. Kierownik Oddziału Budżetu i Planowania
Hanna Szymańska
71 340 65 63
Zadania Oddziału:
- Opracowywanie zbiorczych materiałów planistycznych do projektu ustawy budżetowej, przy współpracy z innymi wydziałami DUW we Wrocławiu oraz państwowymi jednostkami budżetowymi, finansowanymi w ramach części 85/02 – województwo dolnośląskie,
- Opracowywanie propozycji podziału kwot określonych dla części 85/02 – województwo dolnośląskie w projekcie ustawy budżetowej na kolejny rok budżetowy oraz w ustawie budżetowej na dany rok budżetowy, przy współpracy z innymi wydziałami DUW we Wrocławiu, państwowymi jednostkami budżetowymi podległymi i nadzorowanymi przez Wojewodę Dolnośląskiego oraz jednostkami samorządu terytorialnego,
- Zawiadamianie jednostek podległych Wojewodzie Dolnośląskiemu i przez niego nadzorowanych oraz jednostek samorządu terytorialnego o kwotach dochodów i wydatków, zaakceptowanych przez Wojewodę Dolnośląskiego, a wynikających z projektu ustawy budżetowej na kolejny rok budżetowy oraz ustawy budżetowej na dany rok budżetowy,
- Weryfikacja projektów planów finansowych i planów finansowych jednostek podległych i nadzorowanych przez Wojewodę Dolnośląskiego, pod kątem zgodności z kwotami wynikającymi odpowiednio z projektu ustawy budżetowej na rok następny oraz ustawy budżetowej na dany rok budżetowy,
- Przygotowanie propozycji zmian w budżecie w ramach uprawnień Wojewody Dolnośląskiego,
- Zawiadamianie dysponentów środków budżetu Wojewody Dolnośląskiego, jednostek samorządu terytorialnego o zmianach w budżecie wynikających z decyzji Ministra Finansów i Wojewody Dolnośląskiego,
- Weryfikacja ( pod względem finansowym ) projektów wystąpień Wojewody Dolnośląskiego w sprawach zwiększenia budżetu, przeniesień wydatków , udzielenia zapewnienia finansowania lub dofinansowania z budżetu państwa, we współpracy z wydziałami i właściwymi państwowymi jednostkami budżetowymi,
- Opracowywanie rocznych informacji dotyczących wykonania budżetu Wojewody, przy współpracy z innymi wydziałami DUW we Wrocławiu, państwowymi jednostkami budżetowymi podległymi i nadzorowanymi przez Wojewodę Dolnośląskiego.
Szczegółowy opis zadań Oddziału znajduje się w Regulaminie Urzędu.
1. Opracowywanie zbiorczych materiałów do projektu budżetu Wojewody, obejmujących wydatki bieżące i majątkowe, zarówno w układzie klasyfikacji budżetowej, jak i w układzie zadaniowym.
2. Zawiadamianie jednostek organizacyjnych podległych Wojewodzie o kwotach dochodów i wydatków przyjętych w projekcie ustawy budżetowej oraz w ustawie budżetowej.
3. Zawiadamianie jednostek samorządu terytorialnego o kwotach dotacji na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej, na zadania własne oraz inne zlecone ustawami, przyjęte w projekcie ustawy budżetowej oraz w ustawie budżetowej.
4. Opracowywanie planu finansowego budżetu Wojewody.
5. Przygotowywanie propozycji harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetu Wojewody przedstawianej Ministrowi Finansów.
6. Opracowanie szczegółowego harmonogramu realizacji wydatków budżetu Wojewody w oparciu o harmonogram przekazywany przez Ministra Finansów oraz wnioskowanie o aktualizację harmonogramu realizacji wydatków.
7. Przekazanie dysponentom podległym Wojewodzie oraz jednostkom organizacyjnym sprawującym nadzór merytoryczny nad realizacją dotacji harmonogramów realizacji wydatków oraz informowanie o aktualizacjach harmonogramów.
8. Dysponowanie środkami publicznymi w celu wykonywania ustawowych zadań i kompetencji dysponenta części budżetowej oraz sporządzanie dyspozycji finansowych uruchamiania środków.
9. Przygotowywanie projektów decyzji Wojewody dotyczących zmian w budżecie w zakresie wynikającym z ustawy o finansach publicznych.
10. Prowadzenie ewidencji zmian w zakresie planu wydatków w budżecie Wojewody w oparciu o decyzje Ministra Finansów i decyzje Wojewody.
11. Zawiadamianie jednostek organizacyjnych podległych Wojewodzie o zmianach wysokości planu wydatków oraz jednostek samorządu terytorialnego o zmianach wysokości kwot dotacji celowych.
12. Opracowywanie okresowych, zbiorczych ocen i analiz z wykonania budżetu Wojewody w zakresie wydatków bieżących i inwestycyjnych. ..lllll
13. Obsługa formalno-rachunkowa w zakresie finansowania zadań objętych Programem Wieloletnim pn. Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność – Rozwój.
14. Przygotowywanie projektu wystąpień w sprawach dotyczących zwiększenia budżetu Wojewody w zakresie wydatków inwestycyjnych oraz wniosków o zwiększenie limitu środków na zadania finansowane z kredytów i pożyczek zagranicznych.
15. Kompletowanie wniosków otrzymanych z wydziałów merytorycznych i jednostek samorządu terytorialnego o wypłatę dotacji na wydatki inwestycyjne, weryfikacja wniosków oraz przygotowywanie dyspozycji wypłat dotacji.
16. Kompletowanie i weryfikacja dokumentacji źródłowej oraz opracowywanie zleceń płatniczych dotyczących rent i odszkodowań deliktowych podlegających finansowaniu z budżetu Wojewody oraz innych zobowiązań zasądzonych wyrokami sądowymi.
17. Przygotowywanie wniosku o ujęcie w wykazie wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego w oparciu o zweryfikowane propozycje dysponentów podległych Wojewodzie.
18. Prowadzenie spraw związanych z realizacją wydatków w ramach programów operacyjnych Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia w latach 2007-2013, Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013”.
19. Przygotowywanie Wieloletniego Planu Finansowego Państwa w części 85/02 – województwo dolnośląskie.
20. Administrowanie dysponentami i użytkownikami w informatycznym systemie obsługi Budżetu Państwa TREZOR.
21. Obsługa informatycznej aplikacji BUZA, wspomagającej opracowanie planu budżetu Wojewody w układzie zadaniowym.
22. Analiza pod względem formalno-rachunkowym wniosków o zwrot:
a) utraconych dochodów z tytułu zwolnienia z podatku od nieruchomości w parkach narodowych, rezerwatach przyrody oraz przedsiębiorców o statusie centrum badawczo- rozwojowego,
b) części wydatków gmin wykonywanych w ramach funduszu sołeckiego.
23. Opracowywanie upoważnień w sprawach ustanowienia i określenia stopnia dysponenta środków budżetowych oraz prowadzenie rejestru wydanych upoważnień.
24. Opracowywanie projektów zarządzeń Wojewody w sprawie ustanowienia dysponentów środków budżetowych, trybu uruchamiania środków budżetowych oraz rozliczania dotacji udzielonych z budżetu państwa.
25. Rozpatrywanie wniosków i przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych o wstrzymaniu czynności organu prowadzącego egzekucję administracyjną.
26. Współudział w pracach Zespołu powołanego w sprawie umarzania, odraczania lub rozkładania na raty spłat należności stanowiących dochody Skarbu Państwa.
27. Obsługa wniosków do rezerwy celowej na dofinansowanie projektów w ramach Programów Współpracy Terytorialnej 2007-2013.
28. Wykonywanie czynności związanych z zamykaniem Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 2004-2006 oraz Programów Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG III A Czechy – Polska oraz Wolny Kraj Związkowy Saksonia – Rzeczpospolita Polska.
29. Prowadzenie rejestru podjętych w danym roku budżetowym rozstrzygnięć w zakresie umarzania, odraczania terminów lub rozkładania na raty spłat należności pieniężnych, przypadających państwowym jednostkom budżetowym, których wartość należności głównej przekracza kwotę 40 000,00 zł.