- Informacje podstawowe
-
Wydziały
-
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
- Centrum Powiadamiania Ratunkowego
- Oddział Logistyki i Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych
- Oddział Ratownictwa Medycznego
- Oddział Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego
- Oddział Bezpieczeństwa i Ochrony Ludności
- Oddział Spraw Obronnych
- Samodzielne stanowisko do spraw krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego
- Wydział Finansów i Budżetu
- Wydział Infrastruktury
- Wydział Prawny, Nadzoru i Kontroli
- Wydział Nieruchomości, Rolnictwa i Środowiska
- Wydział Organizacji i Rozwoju
- Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców
- Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej
- Biuro Administracji i Logistyki
- Biuro Wojewody
- Państwowa Straż Łowiecka we Wrocławiu
- Wojewódzka Inspekcja Geodezyjna i Kartograficzna
- Wojewódzki Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
- Zespół Audytu Wewnętrznego
- Zespół Ochrony Informacji Niejawnych
- Zespół do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej
- Dyspozytornia Medyczna
-
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
- Dyrektor Generalny
- Delegatury Urzędu
- Administracja
- Programy
- Zdrowie Publiczne
- Akty prawne
- Przetargi
- Ogłoszenia, obwieszczenia
- Projekty realizowane przez DUW
- Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie
- Regionalny System Ostrzegania
Powiaty i gminy
Oddział Logistyki i Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych
Oddział Logistyki i Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych
Kierownik oddziału:
p.o. Paweł Bednarz
tel.: 71 340 66 49
Zadania oddziału:
1) sporządzanie zbiorczych zestawień strat w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządowych po wystąpieniu klęsk żywiołowych;
2) obsługa administracyjna Komisji Wojewódzkiej ds. weryfikowania strat w infrastrukturze samorządu terytorialnego, w tym przeprowadzanie wstępnej analizy protokołów strat pod względem ich poprawności formalnej i merytorycznej;
3) sporządzanie dla ministra właściwego do spraw wewnętrznych wykazów jednostek poszkodowanych w wyniku klęsk żywiołowych;
4) rozpatrywanie wniosków jednostek samorządu terytorialnego o przyznanie dotacji z rezerwy celowej na prowadzenie działań przeciwklęskowych i poklęskowych, przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych propozycji dofinansowania z rezerwy
celowej dla jednostek samorządu terytorialnego w zakresie działań przeciwklęskowych i poklęskowych, kontraktacja i aneksowanie umów dotacji oraz sprawdzanie pod względem formalnym i merytorycznym rozliczeń przyznanych dotacji;
5) sporządzanie dla ministra właściwego do spraw wewnętrznych, zbiorczych zestawień potrzeb realizacji zadań z terenu województwa wraz z propozycjami dofinansowania określonymi na podstawie ustaleń Komisji Wojewódzkiej do spraw weryfikacji strat w infrastrukturze
samorządu terytorialnego;
6) weryfikacja wniosków o dotacje, złożonych przez jednostki samorządu terytorialnego, które otrzymały promesy ministra właściwego do spraw wewnętrznych na realizację zadań związanych z usuwaniem skutków klęsk żywiołowych lub przeciwdziałaniem im oraz
z usuwaniem skutków ruchów osuwiskowych ziemi, a także wniosków o przekazanie środków finansowych z Funduszu Solidarności Unii Europejskiej;
7) udzielanie informacji i wyjaśnień podmiotom, które otrzymały dotacje na realizację zadań związanych z usuwaniem skutków klęsk żywiołowych lub przeciwdziałaniem im oraz z usuwaniem skutków ruchów osuwiskowych ziemi, a także zadań finansowych z Funduszu
Solidarności Unii Europejskiej oraz przeprowadzanie szkoleń dla tych podmiotów;
8) kontraktacja i aneksowanie umów dotacji na realizację zadań związanych z usuwaniem skutków klęsk żywiołowych lub przeciwdziałaniem im oraz z usuwaniem skutków ruchów osuwiskowych ziemi, a także zadań finansowych z Funduszu Solidarności Unii Europejskiej;
9) sporządzanie wniosków do ministra właściwego do spraw finansów publicznych o uruchomienie środków z rezerwy celowej budżetu państwa na przeciwdziałanie i usuwanie skutków klęsk żywiołowych oraz sporządzanie projektów podziału kwoty z rezerwy celowej,
uruchomionej przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych;
10) sprawdzanie, pod względem formalnym i merytorycznym, przedłożonych rozliczeń końcowych przekazanych środków dotacji na realizację zadań związanych z usuwaniem skutków klęsk żywiołowych lub przeciwdziałaniem im oraz z usuwaniem skutków ruchów
osuwiskowych ziemi, a także zadań finansowanych z Funduszu Solidarności Unii Europejskiej;
11) prowadzenie kontroli planowych i doraźnych w zakresie prawidłowości rzeczowego wykorzystania dotacji oraz prawidłowości udzielenia zamówienia pod względem przestrzegania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych;
12) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach dotyczących zwrotu, przez jednostki samorządu terytorialnego, dotacji na realizację zadań własnych, z rezerwy celowej budżetu państwa na przeciwdziałanie lub usuwanie skutków klęsk żywiołowych, w przypadku
wystąpienia nieprawidłowości w wykorzystaniu udzielonych dotacji, stwierdzonych m.in. w wyniku kontroli;
13) sporządzanie, dla ministra właściwego do spraw wewnętrznych, Wojewody oraz innych podmiotów, corocznych oraz bieżących, zbiorczych informacji o sposobie wykorzystania środków dotacji przyznanych jednostkom samorządu terytorialnego;
14) weryfikacja wysokości pomocy publicznej udzielonej dla poszkodowanych przedsiębiorców na podstawie szczególnych rozwiązań związanych z usuwaniem skutków powodzi oraz przygotowywanie projektów decyzji określających kwotę zwrotu przyznanej pomocy,
przekraczającej wysokość poniesionych strat;
15) planowanie budżetu Wydziału na dany rok kalendarzowy, w szczególności sporządzanie projektów planu finansowego w zakresie budżetu tradycyjnego i zadaniowego;
16) sporządzanie corocznego planu wydatków budżetowych na cele obronności państwa;
17) dokonywanie podziału dotacji na zadania zlecone dla powiatów i gmin w zakresie obrony cywilnej i pozostałych zadań obronnych;
18) bieżący nadzór oraz realizacja planu w poszczególnych rozdziałach;
19) sporządzanie sprawozdań kwartalnych, półrocznych i rocznych z realizacji planu wydatków oraz zrealizowania dotacji;
20) realizacja wydatków, w szczególności:
a) sporządzanie formularzy zgłoszeniowych na materiały i usługi,
b) sporządzanie wniosków o udzielenie zamówienia publicznego,
c) sporządzanie i realizacja umów na dostawy i usługi;
21) sporządzanie sprawozdań rocznych dla ministra właściwego do spraw wewnętrznych i Szefa Obrony Cywilnej Kraju z planowania oraz realizacji budżetu w zakresie obrony cywilnej;
22) sporządzanie miesięcznych zapotrzebowań na środki finansowe w następnym miesiącu do Wydziału Finansów i Budżetu na przekazanie dotacji dla jednostek samorządu terytorialnego, oraz do Wydziału Organizacji i Rozwoju w zakresie zapotrzebowania środków finansowych
na kolejny miesiąc;
23) przygotowywanie, opracowywanie i przechowywanie dokumentacji związanej z prowadzeniem postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych i procedurami wewnętrznymi;
24) zaopatrywanie Wydziału w materiały, sprzęt i przedmioty niezbędne do pracy – zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych;
25) prowadzenie ewidencji ilościowo – wartościowej sprzętu obrony cywilnej i materiałów;
26) prowadzenie ewidencji sprzętu kwaterunkowego Urzędu, w tym na stanowiskach kierowania, oraz przydział użytkownikom;
27) zaopatrywanie organów i formacji obrony cywilnej w sprzęt i środki techniczne niezbędne do wykonywania zadań;
28) zapewnienie funkcjonowania infrastruktury technicznej obrony cywilnej oraz realizacja zadań w zakresie standaryzacji i kontroli eksploatowanego i nabywanego sprzętu;
29) wypisywanie dowodów rozchodowych na sprzęt przyjmowany i wydawany z magazynu interwencyjnego;
30) przygotowanie i udział w przeklasyfikowaniu i wybrakowaniu sprzętu oraz inwentaryzacji;
31) nadzór nad wykorzystaniem przydzielonych środków finansowych w ramach dotacji dla jednostek samorządu terytorialnego na realizację zadań obronnych i obrony cywilnej;
32) prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem powiatom i samorządowi województwa dotacji na realizację zadań zleconych z zakresu administracji rządowej, w tym na utrzymanie stanowisk pracy, w obszarze spraw obronnych oraz nadzorowanie merytoryczne ich realizacji;
33) obsługa systemu finansowego „TREZOR”;
34) prowadzenie magazynów przeciwpowodziowych, w tym:
a) zapewnienie stałego, bieżącego dostępu do zasobów zgromadzonych w magazynach,
b) udostępnianie zasobów magazynowych w przypadku wystąpienia powodzi,
c) zapewnienie prawidłowego utrzymania obiektów i zgromadzonych w nich zasobów,
d) dokonywanie brakowania sprzętu i zakupów uzupełniających.