- Informacje podstawowe
-
Wydziały
- Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
- Wydział Finansów i Budżetu
- Wydział Infrastruktury
- Wydział Prawny i Nadzoru
- Wydział Zdrowia
- Wydział Kontroli
- Wydział Nieruchomości, Rolnictwa i Środowiska
- Biuro Dyrektora Generalnego
- Wydział Polityki Społecznej
- Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców
- Biuro Administracji i Logistyki
- Biuro Wojewody
- Wydział Rozwoju i Współpracy Terytorialnej
- Państwowa Straż Łowiecka we Wrocławiu
- Wojewódzka Inspekcja Geodezyjna i Kartograficzna
- Wojewódzki Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
- Zespół Audytu Wewnętrznego
- Dyrektor Generalny
- Delegatury Urzędu
- Administracja
- Programy
- Zdrowie Publiczne
- Akty prawne
- Przetargi
- Ogłoszenia, obwieszczenia
- Projekty realizowane przez DUW
- Przeciwdziałanie przemocy domowej
- Regionalny System Ostrzegania
Wojewódzka Inspekcja Geodezyjna i Kartograficzna
Wojewódzka Inspekcja Geodezyjna i Kartograficzna
Dolnośląski Wojewódzki Inspektor Nadzoru
Geodezyjnego i Kartograficznego
Zbigniew Domagała
Sekretariat: p. 2150
tel.: 0 71 340 65 83
faks: 0 71 340 68 68
e-mail: gk@duw.pl
http://dwingik.duw.pl/
Do zadań Wojewódzkiej Inspekcji Geodezyjnej i Kartograficznej należy:
- sporządzanie projektu budżetu Wojewody oraz układu wykonawczego w zakresie działania Wojewódzkiej Inspekcji Geodezyjnej i Kartograficznej;
- kontrola prawidłowości wydatkowania środków z dotacji budżetowych na zadania z zakresu geodezji i kartografii;
- monitorowanie wydatkowania dotacji budżetowych na zadania zlecone jednostkom samorządu terytorialnego z zakresu geodezji i kartografii;
- monitorowanie prawidłowości realizacji dochodów budżetu państwa w zakresie właściwości Wojewódzkiej Inspekcji Geodezyjnej i Kartograficznej;
- przygotowywanie – w oparciu o informacje przekazane z powiatów - propozycji harmonogramu realizacji wydatków budżetu Wojewody oraz aktualizowanie harmonogramu realizacji wydatków;
- obsługa finansowa postępowań prowadzonych w Wojewódzkiej Inspekcji Geodezyjnej i Kartograficznej;
- współpraca z Głównym Geodetą Kraju przy zapewnieniu rozwiązań technicznych umożliwiających dostęp, za pośrednictwem zintegrowanego systemu informacji o nieruchomościach, do danych zawartych w prowadzonych rejestrach publicznych;
- współpraca z Głównym Geodetą Kraju oraz organami kontroli państwowej w zakresie właściwości nadzoru geodezyjnego i kartograficznego;
- realizacja zadań związanych ze sprawozdawczością, wynikających z programu badań statystycznych w zakresie sporządzania sprawozdania z wykonania prac scaleniowych – RRW-9 oraz wojewódzkich zestawień zbiorczych:
- o mapie zasadniczej,
- o geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
- o katastrze nieruchomości oraz jego modernizacji,
- o szczegółowej osnowie geodezyjnej,
- o bazie danych obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500 – 1:5000;
- prowadzenie postępowań administracyjnych związanych z realizacją zadań Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego jako:
- organu pierwszej instancji w sprawach określonych w ustawie z dnia 17 maja 1989 – Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz przepisach wykonawczych do ustawy,
- organu wyższego stopnia w stosunku do organów administracji geodezyjnej i kartograficznej;
- prowadzenie nadzoru w zakresie przestrzegania i stosowania przepisów ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz przepisów wykonawczych do ustawy, w zakresie związanym z prowadzeniem państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, a w szczególności:
- nadzór nad pracami geodezyjnymi w zakresie ewidencji gruntów i budynków, gleboznawczą klasyfikacją gruntów i powszechną taksacją nieruchomości,
- nadzór nad zakładaniem, modernizacją i prowadzeniem ewidencji gruntów, budynków i lokali,
- nadzór nad opracowywaniem map i tabel taksacyjnych,
- nadzór nad przekazywaniem Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przez starostów baz danych ewidencji gruntów i budynków w celu zasilania i aktualizacji Systemu IACS - LPIS, niezbędnego do corocznego naliczania dopłat bezpośrednich dla rolników,
- nadzór nad materiałami przekazywanymi starostom przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, wynikającymi z modernizacji LPIS oraz nadzór nad wykorzystaniem tych materiałów do bieżącej modernizacji ewidencji gruntów i budynków,
- nadzór nad tworzeniem, prowadzeniem i udostępnianiem w systemach teleinformatycznych bazy danych ewidencji gruntów i budynków oraz rejestru cen nieruchomości,
- nadzór nad prowadzeniem i udostępnianiem map ewidencyjnych w standardowych opracowaniach kartograficznych w skalach 1:500 do 1:5000;nadzór nad prowadzeniem postępowań z zakresu gleboznawczej klasyfikacji gruntów;prowadzenie kontroli działalności organów administracji geodezyjnej i kartograficznej oraz przedsiębiorców wykonujących prace geodezyjne, a także państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej w zakresie legalności i rzetelności, a w odniesieniu do organów Służby Geodezyjnej i Kartograficznej, również w zakresie celowości;
- nadzór nad tworzeniem i utrzymywaniem zintegrowanego systemu informacji o nieruchomościach;
- współpraca z Szefem Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych w zakresie niezbędnym do realizacji jego zadań ustawowych;
- realizacja zadań Wojewody wynikających z przepisów ustawy z dnia 26 marca 1982r. o scalaniu i wymianie gruntów;
- uzgodnienie projektów modernizacji ewidencji gruntów i budynków;
- prowadzenie rejestru skarg i wniosków oraz rozpatrywanie skarg na działanie organów admistracji geodezyjnej i kartograficznej;
- prowadzenie działań związanych z kontrolą zarządczą w zakresie funkcjonowania Wojewódzkiej Inspekcji.
- kontrola realizacji przez marszałka województwa zadań w zakresie:
a) prowadzenia wojewódzkiego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
b) wykonywania i udostępniania kartograficznych opracowań tematycznych dla obszaru województwa,
c) analizy zmian w strukturze agrarnej oraz programowania i koordynacji prac urządzeniowo-rolnych,
d) monitorowania zmian w sposobie użytkowania gruntów oraz ich bonitacji,
e) tworzenia, prowadzenia i udostępniania bazy danych, o której mowa w art. 4 ust. 1a pkt 8 ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz standardowych opracowań kartograficznych w skali
1:10000, o których mowa w art. 4 ust. 1e pkt 3 ww. ustawy; - kontrola wykonywania zadań przez starostę w zakresie:
a) prowadzenia powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym:
- prowadzenia dla obszaru powiatu ewidencji gruntów i budynków, w tym bazy danych, o której mowa w art. 4 ust. 1a pkt 2 ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne; geodezyjnej ewidencji sieci
uzbrojenia terenu, w tym bazy danych, o której mowa w art. 4 ust. 1a pkt 3, zwanej "powiatową bazą GESUT"; gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
- tworzenia, prowadzenia i udostępniania dla obszaru powiatu baz danych, o których mowa w art. 4 ust. 1a pkt 7 i 10 i 12 ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne,
- tworzenia i udostępniania dla obszaru powiatu standardowych opracowań kartograficznych, co najmniej jednej ze skal: 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000, o których mowa w art. 4 ust. 1e pkt 1 i 2 ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne,
b) koordynacji usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
c) zakładania osnów szczegółowych,
d) ochrony znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
e) zbiorów danych objętych bazami danych, oraz dla związanych z nimi usług tworzenia metadanych opisujących te zbiory i usługi; - kontrolowanie działalności przedsiębiorcy oraz jednostki organizacyjnej w zakresie wykonywania prac geodezyjnych, a w szczególności:
a) zgłaszania prac geodezyjnych,
b) przekazywania do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego wyników prac geodezyjnych,
c) przestrzegania przepisów dotyczących wykonywania samodzielnych funkcji w zakresie geodezji i kartografii,
d) rzetelności wykonywania prac geodezyjnych; - wydawanie, na wniosek starosty, opinii o przygotowaniu gminy do przejęcia jego zadań w zakresie geodezji i kartografii;
- prowadzenie postępowań dotyczących refundacji przez Skarb Państwa kosztów związanych z podziałem nieruchomości oraz czynnościami związanymi z rozgraniczeniem nieruchomości oraz ewidencją gruntów i budynków, ponoszonych przez spółdzielnie mieszkaniowe;
- przechowywanie kopii zabezpieczających baz danych (powiatowych i wojewódzkich), w szczególności bazy danych ewidencji gruntów i budynków;
- opracowywanie projektu rocznego planu kontroli wojewódzkiego inspektora nadzoru geodezyjnego i kartograficznego;
- wnioskowanie do Wojewody o powołanie i odwołanie rzecznika dyscyplinarnego;
- wnioskowanie do Wojewody o powołanie na 4 letnią kadencję członków wojewódzkiej komisji dyscyplinarnej, w tym przewodniczącego;
- wnioskowanie do rzecznika dyscyplinarnego w sprawie przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego w stosunku do osoby wykonującej samodzielne funkcje w dziedzinie geodezji i kartografii;
- obsługa organizacyjno-techniczna rzecznika dyscyplinarnego oraz wojewódzkiej komisji dyscyplinarnej w sprawach odpowiedzialności dyscyplinarnej osób wykonujących samodzielne funkcje w dziedzinie geodeji i kartografii;
- kontrola opracowań dokumentacji technicznej opracowanej na potrzeby aktualizacji baz danych państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w zakresie przestrzegania i stosowania przepisów ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz przepisów wykonawczych do ustawy;
- kontrola powszechnej taksacji nieruchomości, w zakresie:
a) prawidłowości prowadzenia postępowań administracyjnych,
b) sposobu załatwiania skarg i wniosków; - koordynowanie kontroli i opracowywanie dokumentacji związanej z działalnością kontrolną;
- opracowywanie informacji i sprawozdań w zakresie kontroli;
- przyjmowanie klientów zgłaszających skargi i wnioski ustnie do protokołu w zakresie działania Wojewódzkiej Inspekcji;
- dokonywanie analizy prawdopodobieństwa naruszenia prawa w ramach wykonywania działalności gospodarczej, na podstawie informacji pozyskanych przez Dolnośląskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego;
- prowadzenie szkoleń i instruktaży dla pracowników organów administracji geodezyjnej i kartograficznej w województwie w zakresie nadzorowanych zadań oraz merytoryczne opracowywanie materiałów szkoleniowych;
- prowadzenie strony internetowej (BIP) wojewódzkiego inspektora nadzoru geodezyjnego i kartograficznego oraz przygotowywanie informacji przeznaczonych do zamieszczenia na stronie internetowej Urzędu i na potrzeby komunikacji społecznej;
- realizowanie zadań obronnych w zakresie właściwości Wojewódzkiej Inspekcji wynikających z obowiązujących aktów prawnych oraz zestawień zadań "Planu operacyjnego funkcjonowania Województwa Dolnośląskiego w warunkach zewnętrznego zagrożenia i wojny";
GK 1 KLAUZULA przekazanie z 65Kpa, rozpatrywanie skarg i wniosków, rejestr skarg i wniosków
GK 3 KLAUZULA udostępnianie informacji publicznej
GK 5 KLAUZULA nadzór nad pracami geodezyjnymi i kartograficznymi
GK 6 KLAUZULA osoby wykonujące samodzielne funkcje w dziedzinie geodezji i kartografii
GK 7 KLAUZULA nadzór nad informacjami dot. pzgik, egib, gleboznawczą klas. gruntów, pracami gk
GK 8 KLAUZULA wykorzystanie materiałów zasobu niezgodnie z Pgik
GK 9 KLAUZULA gleboznawcza klasyfikacja gruntów
GK 11 KLAZULA nałożenie obowiązku przedłożenia dokumentacji lub informacji
GK 12 KLAUZULA odmowa udzielenia informacji z egib
GK 13 KLAUZULA aktualizacja lub odmowa aktualizacji egib
GK 14 KLAUZULA uwzględnienie lub odrzucenie zarzutu w modernizacji egib
GK 15 KLAUZULA zakres udostępnianych materiałów zasobu lub wys. należnej opłaty