- Paszporty
- Rezerwacja wizyty
- Cudzoziemcy
- Obywatele UE / EU citizens
- BREXIT
- Obywatelstwo
- Poradniki
- Koordynacja świadczeń wychowawczych i rodzinnych
- Polityka społeczna
- Orzekanie o Zdarzeniach Medycznych
- Profil Zaufany ePUAP
- Ogólnopolski system informacji Obywatel
- Zgromadzenia
- Dla osób niesłyszących
- Architektura, budownictwo
- Archiwum Zakładowe
- Działalność Regulowana, Instruktorzy
- Kościoły i związki wyznaniowe
- Ustalenie warunków zabudowy/lokalizacja inwestycji celu publicznego
- Mienie zabużańskie
- Orzekanie o niepełnosprawności
- Geodezja i kartografia
- Ratownictwo medyczne
- Rolnictwo
- Wyższe kadry medyczne
- Rejestry, wykazy
- Petycje
- Nieodpłatna pomoc prawna, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie oraz edukacja prawna
- Skargi i wnioski
- Deklaracja dostępności
- Polityka prywatności
- Ochrona danych osobowych - RODO
- Powodzianie
Powiaty i gminy
Geodezja i kartografia
Złożenie skargi lub wniosku dotyczących działań organów administracji geodezyjnej i kartograficznej
DOLNOŚLĄSKI |
KARTA USŁUGI | Znak sprawy: GK-ONG.0133.3.2024 |
Złożenie skargi lub wniosku dotyczących działań organów administracji geodezyjnej i kartograficznej | Data zatwierdzenia: 16.10.2024r. |
Co chcę załatwić? |
|
|||||||||||||||||||||
Kogo dotyczy? | Każdego zainteresowanego złożeniem skargi lub wniosku w interesie publicznym, własnym, lub innej osoby za jej zgodą. | |||||||||||||||||||||
Co przygotować? |
Jeżeli posiadasz, przygotuj kopie dokumentów potwierdzających zasadność skargi lub wniosku (np. kserokopia pisma). |
|||||||||||||||||||||
Jakie dokumenty muszę wypełnić? |
Przy zgłaszaniu skarg i wniosków nie obowiązuje żaden formularz. Skargę lub wniosek opisz samodzielnie w piśmie złożonym osobiście bądź przekazanym Istnieje możliwość złożenia skargi lub wniosku ustnie. Pracownik przyjmujący zgłoszenie sporządzi wówczas protokół, który podpisują obie strony (składający i przyjmujący zgłoszenie). |
|||||||||||||||||||||
Jak wypełnić dokumenty? |
Pisząc skargę lub wniosek, pamiętaj o podaniu swojego imienia i nazwiska lub nazwy reprezentowanego przez siebie podmiotu oraz adresu do korespondencji. Skargi i wnioski anonimowe nie będą rozpatrzone. W opisie skargi podaj:
Jeżeli w sprawie będącej przedmiotem skargi toczyło lub toczy się postępowanie administracyjne, podaj tę informację w opisie skargi. Jeżeli z treści Twojego pisma nie będziemy mogli ustalić, czego dokładnie ono dotyczy, wezwiemy Cię do złożenia wyjaśnienia lub uzupełnienia pisma. Będziesz miał na to siedem dni od dnia otrzymania wezwania. Pamiętaj, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania. |
|||||||||||||||||||||
Ile muszę zapłacić? | Z tytułu przyjęcia i rozpatrzenia skargi lub wniosku nie ponosisz żadnych opłat. | |||||||||||||||||||||
Kiedy złożyć dokumenty? | W dowolnym dogodnym dla siebie terminie. | |||||||||||||||||||||
Gdzie załatwię sprawę? |
Skargę lub wniosek złóż do Dolnośląskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego.
Skargę lub wniosek możesz wysłać:
Skargę lub wniosek możesz złożyć osobiście lub ustnie do protokołu, po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania. Nasza siedziba mieści się w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim pod adresem: pl. Powstańców Warszawy 1, 50-153 Wrocław. Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 16.00. Po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym skargę lub wniosek można złożyć również w każdą środę w godzinach 16:00 – 18:00. Dodatkowo, interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmuje Dolnośląski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego we wtorki w godzinach 12.00-15.00, zaś kierownicy Oddziału Orzecznictwa i Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego oraz Oddziału Kontroli Geodezyjnej i Kartograficznej codziennie w godzinach 9.00-14.00, po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania. |
|||||||||||||||||||||
Co zrobi Urząd? |
O tym, czy Twoje pismo jest skargą lub wnioskiem, zdecydujemy według jego treści i okoliczności wniesienia. Po rozpatrzeniu skargi lub wniosku powiadomimy Cię pisemnie o sposobie załatwienia sprawy na podany przez Ciebie adres do korespondencji. Jeżeli złożoną przez Ciebie skargę uznaliśmy za bezzasadną (i jej bezzasadność wykazaliśmy w odpowiedzi na skargę), a Ty wyślesz do nas ponownie skargę w tej samej sprawie, bez wskazania nowych okoliczności – mamy możliwość podtrzymania naszego poprzedniego stanowiska, dokonując odpowiedniej adnotacji w aktach sprawy. Wtedy nie otrzymasz od nas zawiadamiania o sposobie załatwienia sprawy. |
|||||||||||||||||||||
Jaki jest czas reakcji? |
Rozpatrzymy Twoją skargę lub wniosek w ciągu miesiąca od daty wpływu pisma. W przypadku konieczności przedłużenia terminu na załatwienie skargi zawiadomimy Cię o tym fakcie oraz podamy przyczyny zwłoki i wskażemy nowy termin jej załatwienia. W razie niemożności załatwienia wniosku w terminie zawiadomimy Cię o czynnościach podjętych w celu rozpatrzenia wniosku oraz o przewidywanym terminie jego załatwienia. Jeżeli okaże się, że nie jesteśmy właściwi do rozpatrzenia skargi lub wniosku, w ciągu 7 dni kalendarzowych przekażemy Twoje pismo do właściwego organu lub wskażemy Ci właściwy organ. Posłowie na Sejm, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargę we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę innej osoby, powinni być zawiadomieni o sposobie załatwienia skargi (a gdy jej załatwienie wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnień – także o stanie rozpatrzenia skargi) najpóźniej w terminie czternastu dni od dnia jej wniesienia albo przekazania. |
|||||||||||||||||||||
Jak się odwołać? |
W postępowaniu skargowym i wnioskowym droga odwoławcza nie jest przewidziana. Jeżeli jednak jesteś niezadowolony ze sposobu załatwienia skargi możesz ponownie złożyć skargę, lecz aby była ona ponownie rozpatrzona, musisz wskazać nowe, niepodnoszone wcześniej okoliczności. Jeżeli jesteś niezadowolony ze sposobu załatwienia wniosku, masz prawo wniesienia skargi. |
|||||||||||||||||||||
Informacje dodatkowe |
Dodatkowe informacje możesz uzyskać telefonicznie:
Administratorem danych osobowych przekazanych przez Ciebie w treści wniosku jest Wojewoda Dolnośląski oraz Dolnośląski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego, wykonujący swoje zadania przy pomocy Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu, zlokalizowanego we Wrocławiu przy pl. Powstańców Warszawy 1, lub Wojewoda Dolnośląski – w przypadku decyzji dotyczącej scalania lub wymiany gruntów. Dane osobowe będą przetwarzane w celu rejestracji, analizy i rozpatrzenia wniosku o stwierdzenie nieważności decyzji. Posiadasz prawo żądania od Administratora sprostowania, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, w zakresie dopuszczonym przepisami prawa, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. |
Karta ma charakter informacyjny i nie stanowi wykładni prawa